9 клас



ПОСИЛАННЯ НА ПІДРУЧНИК (УКРАЇНСЬКА МОВА)


ПОСИЛАННЯ НА ПІДРУЧНИК (УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА)

27.05.2022 рік(п’ятниця)

Українська література
ДІТИ!
Сьогодні у нас останній урок у цьому навчальному році,пропоную його провести у формі фотоквесту










ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ



24.05.2022 рік (вівторок)

Українська література
Любі діти! Тема нашого уроку : « Повторення та узагальнення вивченого за рік»
1.Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)

2.Подивіться відео,пригадайте художні засоби

https://www.youtube.com/watch?v=GdKAv09ww0A

3.Робота з підручником

- випишіть  у свій літературознавчий словник  нові для вас художні засоби,тропи (стор.330-333);

- виконайте завдання на повторення (стор.325)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Пройдіть онлайн-тест

Код доступу 4144115

 використовуйте цей код,
відкривши посилання

join.naurok.ua

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 27.05.

23.05.2022рік
Українська мова

Шановні учні та учениці! Мета нашого сьогоднішнього уроку – повторити та закріпити знання,отриманні впродовж ІІ семестру.
Тема уроку: «Узагальнення вивченого за семестр»
1.Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)

2. Перевір себе! (дай відповіді на запитання)
*Які речення називають складнопідрядними?

*Як визначити змістові відношення між головною і підрядною частинами складнопідрядного речення?

*У чому відмінність між сполучним словом і сполучником?

* Розкажіть про розділові знаки в складнопідрядному реченні.
*Які типи підрядності ви знаєте?
3.Робота з підручником
- повтори правила (П.17-26);

- робота з таблицею стор.164-165;

- виконай усно вправи 186,269.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Знати правило.

2. Пройдіть онлайн-тест

Код доступу 5478417

 використовуйте цей код,
відкривши посилання

join.naurok.ua

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 26.05.

20.05.2022 рік (пятниця)
Українська література

ЛЮБІ ДІТИ! Мета нашого уроку: актуалізувати й узагальнити вивчене за рік.Тема уроку: «Систематизація та узагальнення вивченого за рік»

1.     Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)

2.     Пригадайте літературні напрямки,які ми вивчили у цьому навчальному році.Зясуйте назви літературних напрямів,що відповідають наведеним характеристикам.

*Орнаментальність, афористичність, доступність, курйозність.

*Раціоналізм, простота, ясність побудови, єдність місця, часу, дії.

*Культ почуття, утвердження багатства духовного світу представників нижчих станів.

*Перевага суб’єктивного, містичного, незвичайні характери в незвичайних обставинах, поєднання протилежностей.

 3.Інтерактивна гра «Чорна скринька»(прочитавши опис, відгадайте, що приховане)

1) Від неї почалася нова українська література; її названо «енциклопедією українського життя XVIII століття».

2) Твір, який довів, що українською мовою можна виразити найтонші почуття, що й під старою простою свитою може битися гаряче, здатне на найсильніші почуття серце.

3) Збірка, що відкрила українців для Європи, примусила здригнутися навіть царів.
4) Твір, який показав, що проста, бідна, неосвічена людина може інколи стояти вище, ніж багата, освічена.

5) Він пішов шляхом, указаним Вальтером Скоттом, але своєю, українською місцевістю, серед українських людей, які могли заради себе йти на злочин і жертвувати заради інших власним життям.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Гра «Встановіть логічні пари»

Еней

Бая

Низ

Рим

Маруся

Кавказ

Прометей

Леся

Назар

Стодоля Прокіп

Устина

Галя

Яким Сомко

Евріал

Петро Шраменко

Василь

Іван Шовканюк

Іван Брюховецький

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 22.05.


17.05.2022 рік (вівторок)

Українська література
ДІТИ!
Протягом навчального року ми ознайомилися не лише з художніми творами, а й з багатьма літературознавчими поняттями, термінами. Знання теорії літератури допомагає глибше зрозуміти зміст, оцінити художню майстерність автора, дістати естетичне задоволення від влучного, образного слова. Сьогодні ми повторимо з вами літературні поняття,терміни.

Тема уроку: «Повторення та узагальнення вивченого за рік»

1.     Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)

2.      Робота з підручником
-опрацюйте матеріал стор.330-333;

3.     Робота з таблицею


4. Заповніть таблицю

Автор

Твір

Жанр

Рід

1.М.Гоголь

 

2.Є. Гребінка

3. Г.Квітка-Основ’яненко
4.І.Котляревський
5. Г.Сковорода
6.Марко Вовчок

7.П.Куліш

«Тарас Бульба»

повість

епос












ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виконайте завдання на повторення стор.326-329

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 19.05.

16.05.2022 рік (понеділок)

Українська мова

Любі діти! Сьогодні у нас контрольна робота з теми « Складне речення з різними видами зв’язку» Бажаю успіхів!

1.     Робота з підручником

– повторити П.29;
- пригадайте синтаксичниу розбор складного речення з різними видами зв’язку (стор.183-184).
2. Робота в зошиті

Шістнадцяте травня

Контрольна робота №6 з мовної теми «Складне речення з різними видами звязку»( різнорівневі завдання)

І рівень (по 1 б.)

1. Якого стилю мовлення не існує?

    а) розмовний;

    б) конфесійний;

    в) текстуальний.

2. Складним з різними видами зв'язку є речення

    а) У небі весело шугають ластівки і співають жайвори, коли пригріє сонце.

    б) Посріблені ліси окуталися тінню, а небосхил горить і віти золотить.

    в) В малі озера блискають незлісно, колише хмара втомлені громи.

ІІ рівень (2 б.)

3. Установити відповідність

Пропущений розділовий знак

1. двокрапка      а) Засвітить місяць засяють зорі потоне в стріблястім морі.

2. коми               б) Я бачив вітер березу зломив.

3. тире                в) Мерехтить на полем спека одуд у балці степовій подає

                            неначе з глека трьохскладовий оклик свій.

4. крапка з комою   г) Справжня дружба чисте джерело.

ІІІ рівень (по 2б.)

 4.Накресліть схему складної синтаксичної конструкції.
Ось щось злегка луснуло, наче перервалася нитка, що придержувала того кібчика на одному місці, злегка тріпнулися його крила – і кібчик опукою пустився на землю.
5.
З поданих речень утворіть складні синтаксичні конструкції. Поясніть типи зв’язку між частинами й визначте модель структурної організації речень
а)Сонце прикрашає путь кораблеві. Без жалю віддає небо всі свої кольори грайливому морю. Мінливе, зрадливе, тільки небу вірне море відбиває всі ці дивовижні барви.
б)
Життя людське схоже на криницю. Чим довше живе людина, тим глибша криниця. Глибина в ній не мізерна. Вода чиста, джерельна, без каламуті та жабуриння.

ІV рівень (4 б.)
6.Виконайте синтаксичний розбор речення

 Бачив я усякі перли й коштовні самоцвіти, але єсть одна перлина, що з усіх найкраща у світі.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити стилі мовлення,типи мовлення

РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 18.05.


13.05.2022 рік (п’ятниця)

Українська література
Вітаю вас на уроці української літератури. Сьогодні у нас контрольна робота № 6 з теми «Нова українська література». Бажаю успіхів!

Робота в зошиті

Тринадцяте травня

Контрольна робота № 6 з теми «Нова українська література» (різнорівневі завдання)

І рівень (по 1 б.)

1. Повість «Інститутка» М. Вовчок присвятила

А) Опанасові Марковичу    Б) Пантелеймонові Кулішу

В) Тарасу Шевченку           Г) Іванові Тургенєву

2. Установіть відповідність

     1. панночка А …її листи щодня вичитує, і поплаче над ними, і посміється

     2. Устина  Б …се я тільки вам призналась, що не знаю, а чужі зроду того

                            й не дошимраються…Я зо всього викручусь

     3. Катря   В …прийду, було, її вбирати, то вже якої наруги од неї я не

                                   натерплюся

     4. стара пані  Г …хоч і говорить, і жартує, а здається все чогось сумна і

                                    неспокійна

     5. бабуся

3. Чий це портрет із роману П. Куліша «Чорна рада»: «Кращий над усе панство і лицарство був…: замість очей – зорі, на лобі – сонце, на потилиці – місяць…»

А) Брюховецького;     Б) Петра Шраменка;  

В) Сомка;                    Г) Ю. Хмельницького.

4. Укажіть, підсумком життя якого з героїв роману П. Куліша «Чорна рада» є прислів’я «Брехнею весь світ перейдеш, та назад не вернешся»:

А) Брюховецького;     Б) Сомка;     В) Череваня;     Г) Шрама.

ІІ рівень (по 1,5 б.)

5. Як Шевченко назвав Марка Вовчка і чому?

6. Якого ефекту досягає автор завдяки розповіді від першої особи в повісті «Інститутка»?

7. Яку ідею втілює автор в образі народу (роман П. Куліша «Чорна рада»)?

ІІІ рівень (3,5 б.) (на вибір)(повна відповідь)

8. Історична основа роману «Чорна рада».

9.Внутрішній аристократизм духу кріпаків (за твором М. Вовчка «Інститутка»).

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити літературні поняття(стор.312)
РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 16.05.


10.05.2022 рік (вівторок)

Українська література

ВІТАЮ! Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати твір «Інститутка»,охарактеризуємо образи персонажів.

Тема уроку : « Марко Вовчок. Повість «Інститутка». Образи-персонажів людей із народу та панночки»

1.     Робота в зошиті (число,класна робота,тема уроку)

2.      Подивіться відео до нашого уроку,запишіть нову для вас інформацію

https://www.youtube.com/watch?v=_XZamc4jzQc

3.Характеристика образів персонажів
*
Поділ персонажів на дві групи

ПАНИ

КРІПАКИ

Панночка,

стара пані,

полковий лікар,

гості панів

Устина,

дівчата-служниці,

бабуся-служниця,

Прокіп,

Назар,

Катря

*  Порівняльна характеристика Устини та панночки

 

Панночка

Устина

Освіта

Вважає освіту непотрібною, хоч закінчила інститут шляхетних панянок

Неосвічена,, проте має природну мудрість

Краса

Дуже красива, проте внутрішня краса не відповідає зовнішній

Звичайна дівчина, проте щира, відверта, вміє бачити красу навколишнього світу

Риси характеру

Дволика, корислива, жорстока, вміє викручуватися із незрозумілих ситуацій

Відверта, щира, покірна, терпляча, сором'язлива, чесна, працьовита.

Потреби

Потребує надмірної уваги до себе та має панські забаганки

Невибаглива, не потребує комфорту, вміє терпіти незручності

Ставлення до інших

Презирлива, жорстока до кріпаків, корислива та нещира у спілкуванні з панами

Доброзичлива, вміє пробачати та співчувати

Вміння кохати

Кохає з розрахунку та вигоди

Кохає щиро і безкорисливо

Працьовитість

Вміє керувати, все налаштовувати під свій лад

Працьовита, витривала, покірлива

Мова

Лайлива та група до прислуги та лагідна до панів

Легка, поетична, сповнена порівнянь та епітетів

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

-знати конспект;

-виписати цитати до образу старої пані, Назара,Катрі

РОБОТУ ВИКОНАТИ ДО 12.05.

 

09.05.2022рік (понеділок)

Українська мова

Шановні діти! Сьогодні на уроці ми повторимо з вами складні речення із сурядним і підрядним зв’язком»
Тема уроку : « Складні речення із сурядним і підрядним зв’язком»

1.     «Незакінчені речення» (продовж речення)

* Складне речення – це…

* Всі складні речення поділяються на…

* До сполучникових складних речень належать …

* Складносурядні речення – це…

* Складнопідрядні речення – це …

* Особливістю безсполучникових речень є те …

2.Робота в зошиті (число,класна робота,тема уроку)

3. Подивіться відео,пригадайте правило
https://www.youtube.com/watch?v=9Jji4QIOoeM

4. Робота з підручником

- повторіть правило стор.

- виконайте вправи 326,327.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
     -знати правило;

-робота з картками
Картка № 1(ДІВЧАТА)

Випишіть речення із сурядним і підрядним зв’язком. Накресліть схеми виписаних речень. Поясніть орфограми у виділених словах.

     Хата – загальнопоширена на території України назва житлової споруди. Вона пройшла багатовіковий шлях розвитку від одноподільних та дво-, три-  та багатоподільних споруд, яким були притаманні локальна специфіка, зональна виразність та різноманітність планування.

Найбільш поширеною на Україні в кінці ХІХ – на початку ХХ століття була триподільна хата багатьох варіантів, і на Полтавщині , і на Поліссі, Слобожанщині цей класичний тип українського житла мав розташовані по центру споруди сіни та розташовані по обидва боки від них житлову кімнату та підсобне приміщення, в якому зберігалися продукти харчування, дрібний реманент, сезонний одяг.

Картка № 2 (ХЛОПЦІ)

Спишіть речення, поставте розділові знаки, накресліть схеми речень. Поясніть орфограми у виділених словах.

Наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття під впливом міських споруд в українських селах з’являється новий тип триподільного  житла який складається з двох суміжних хат які розташовані по один бік сіней а деякі житла Полісся, Карпат і Півдня являли собою значно видовжену будівлю в якій в одному ряді з житловими приміщеннями під окремим чи спільним дахом об’єднувалися господарські прибудови.

   Народне житло цікаве і оригінальне і за формою і за внутрішнім змістом  і  кожен предмет у ньому крім утилітарного має ще й духовний образ бо завдяки цьому хата для селянина була всім і храмом і рідним краєм і батьківщиною і матір’ю.

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 12.05.

06.05.2022 рік (пятниця)

Українська література

Шановні учні та учениці! Сьогодні на уроці ви познайомитеся з чудовою українською  письменницею і її твором.

ТЕМА УРОКУ : « Марко Вовчок. Життя і творчість. «Інститутка»
1.Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)

2. Познайомся з письменницею, запамятай інформацію
https://www.youtube.com/watch?v=XooEyjRql6w

3. Робота з підручником

- прочитайте й законспектуйте стор.293-295

4.Робота в літературознавчому словничку

Повість – епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1)    Знати конспект.

2)    Дочитати оповідання «Інститутка».

     3)Дати відповідь на запитання
    1. Яке справжнє прізвище Марка Вовчка?

    2. Як Тарас Шевченко називав письменницю?

    3. Який жанр твору «Інститутка»?

   4. Яка перша назва цього твору?

   5. Кому Марко Вовчок присвятила «Інститутку»?

  6. Від чийого імені ведеться оповідь?

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 08.05.


03.05.2022 рік (вівторок)
Українська література

Любі діти! Сьогодні хочу вас познайомити з поетом Донеччини – Г.Ф. Кривдою.
Тема уроку : «Література рідного краю № 3. 
Г.Ф. Кривда – співець Донеччини»
1. Робота в зошиті (число,класна робота,тема уроку)

2. Робота над презентацією

- подивіться уважно презентацію;
- законспектуйте  інформацію з кожного слайду;
- проаналізуйте поезію Г.Ф.Кривди (слайд 7 )

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1)Знати конспект.

2) Прочитати Марко Вовчок «Інститутка»

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 05.05.



02.05.2022 рік (понеділок)

Українська мова

Шановні учні та учениці! Сьогодні на уроці ми напишемо контрольний вибірковий переказ тексту наукового стилю
1.Робота в зошиті
Друге травня

Контрольний переказ

Актуальні проблеми культури усного мовлення спортивних тележурналістів

2.Опрацюйте памятку «Як писати переказ»

1.Не відволікайтеся під час прослуховування тексту; слухайте уважно, максимально зосередившись на читанні вчителя.

2. Під час першого прослуховування тексту намагайтеся уявити почуте в образах, а також час і місце, про які йдеться.

3. Після першого прослуховування тексту намагайтеся згадати, з яких за змістом частин він складається (частини співвідносні з абзацами) і в якій послідовності розгортаються події чи йде виклад думок.

4. Під час повторного читання не намагайтеся записати абсолютно все чи майже все почуте в чернетку, краще занотовуйте ключові слова, словосполучення чи невеликі речення, дати й власні назви.
5. Написавши переказ у чернетці, уважно прочитайте й відредагуйте його .
6. Уважно перепишіть редагований текст начисто.

7. Перевірте чистовий варіант переказу.

Текст для написання переказу
https://www.youtube.com/watch?v=tY3QclHXWOU

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Пройдіть тест

Код  3038910
 використовуйте цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 05.05.



29.04.2022 рік (п’ятниця)

Українська література
Шановні діти! Сьогодні у нас самостійна робота за романом П.Куліша «Чорна рада».

1.     Повторіть твір П.Куліша
https://www.youtube.com/watch?v=6lw3MHRDnH4

2.     Робота в зошиті
Двадцять девяте квітня
Класна робота
Самостійна робота

3.     Виконайте самостійну роботу
1
. Художній твір на історичну тематику, який близький за змістом до роману П. Куліша „Чорна рада”

А Літопис С. Величка    Б Літопис Г. Грабянки

В Літопис Самовидця   Г „Повість минулих літ”

2. За рахунок чого збагатився М. Черевань і потім оселився у Хмарищі?

А Розбійництва   Б Участі у війнах проти ляхів

В Гноблення селян

Г Отримання спадщини від заможного дядьки.

3. Прислів’я, яке використав Василь Невільник у своєму зверненні під час зустрічі зі Шрамом.

А „Гора з горою не зійдеться, а чоловік з чоловіком зійдеться”

Б „Який гість, така йому і честь”

В „Милий гість не часто буває» 

Г „Чим багатий, тим і радий”

4. Улюблена справа пана Череваня.

А Бджолярство     Б Рибальство

В Мисливство       Г Гончарство

5. Шрам одночасно був попом...

А І вчителем       Б Лікарем

В Полковником  Г Хорунжим

6. Про якого гетьмана козаків не згадується у творі?

А Т. Трясила                 Б П. Павлюка

В І. Брюховецького     Г С. Зборовського

7. Про що співав старець-кобзар, перебуваючи у Череваня?

А Героїчне минуле України.

Б Сум країни через смерть Б. Хмельницького

В Страждання козаків у турецькій неволі

Г Красу рідного краю.

8. М. Черевань називав божком...

А Сталеву шаблю    Б П. Шрама  В Жбан із Польщі

Г Кожного, хто відцурався віри християнської

9. Обряд, який відбувся під час гостювання Шрама у Череваня.

А Ворожіння на щасливу долю      Б Сватання

В Нашіптування хвороби            Г Хрестини

10. Про кого з героїв П. Куліш у творі зазначив: „Не любив ніяких сварок”?

А Про Т. Сурмача      Б І. Шрама.

В М. Череван           Г Товстопикого синьокаптанника.

11. М. Черевань „пішов би до запорожців”, якби:

А Умів добре орудувати зброєю      В Він не вірив у Бога.

Б Досконало знав їх звичаї і побут  Г Не мав дружини.

12. „Я. Сомко був воїн уроди, возраста і красоти зіло дивної”,— так зазначалося...

А У Біблії  Б Літописах  В Сказаніях    Г Житіях

      ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дайте усну відповідь на запитання 3,9 стор. 292
РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 03.05.

 

26.04.2022 рік (вівторок)
Українська література

ВІТАЮ! Сьогодні на уроці ми 
надамо характеристики героям твору

  «Чорна рада» П.Куліша, з*ясуємо їх ідеали, прагнення і вчинки.

ТЕМА УРОКУ : « П.Куліш «Чорна рада». Характеристика головних образів твору»

1.     Робота в зошиті (число, класна робота, тема уроку)

2.      Робота з підручником

-прочитайте й законспектуйте стор.289-290;
-заповніть таблицю стор.290;
-виконайте письмово завдання 7,стор.290-291.

3. Складання  інформативного ґроно «Всебічна характеристика героя»

 

А. Портрет і зовнішність: «здоровенний козарлюга»; очі «так і грають», «враг його знає — глянеш раз: здається, супиться, глянеш удруге: мор-гне довгим усом так, наче зараз і підніме тебе на сміх»; кремезна постать з розкішними вусами; широка, буйна натура прагне простору, незвичайних пригод, одчайдушних вчинків.

Б. Риси характеру і вдачі: відвага і волелюбність; сильний, енергійний, незламний; ярий захисник запорозької честі; поважне ставлення до гетьмана; високе благородство і щирість; мужність під час кари киями; здатний до самопожертви; запорозька рівність і безкорисливість; добрий товариш і побратим; химерний запорожець; зневага до буденного життя; меткий розум; глибока релігійність.

В. Поведінка: іноді зухвале ставлення до інших; непередбачувана, часто нелогічна; випадки ігнорування законів Січі (викрадення нареченої гетьмана); діє за покликом серця; почуття власної гідності.

Г. Соціальне у характеристиці героябатько — запорожець, мати і сестра — звичайні селяни; заперечує патріотичні почуття в самому собі, але вчинки запорожця свідчать про прямо протилежне; зневажає щоденний побут, родинний затишок.

Д. Джерела створення образу: химерний козак Мамай; перекази про характерництво запорожців; героїчні мотиви народних дум; пісні про волелюбних представників козацтва.

Е. Казкові якості, притаманні героювміння заворожити двері й людей; здатний утекти із замкненого приміщення.

Є. Мова персонажаговорить «загадками»; пересипає її приказками, при-слів'ями, пісенними зворотами; містить уривки з пісень і дум.


А. Портрет і зовнішністьдужий, молодий козак; «орел не козак»; привабливий.

Б. Риси характеру: чесний і сміливий; відважний і благородний; вірний і добрий; здатний щиро кохати; «добрий син і щирий козак».

   В. Особливості вдачі: батько-авторитет; звик коритися моралі та закону; ніхто не скаже про нього лихого слова.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1)Знати конспект.

2)Скласти  інформативне ґроно жіночого образу
РОБОТУ ВИКОНАТИ ДО 29.04.



25.04.2022 рік (понеділок)
Українська мова

ДІТИ! Сьогодні на уроці ми напишемо семестровий контрольний диктант.
1.Робота в зошиті

Двадцять п’яте квітня
Контрольний диктант
Перші українські книги

2.Прослухайте диктант

https://www.youtube.com/watch?v=0ZreRPzi140
3.Напишіть диктант
4.Перевірте диктант

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Скласти діалог «Спорт»
РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 28.04.

22.04.2022 рік (п’ятниця)
Українська література
ЛЮБІ ДІТИ! Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з героями роману П.Куліша «Чорна рада» і критично оцінювати їх поведінку.

ТЕМА УРОКУ :
«Чорна рада» П. Куліша. Динамічний, інтригуючий сюжет. Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв»

1. Робота в зошиті (число,класна робота,тема уроку)
2. Пригадай героїв твору

Яким Сомко - наказний гетьман Лівобережжя, переяслав­ський полковник,

Павло Тетеря - правобережний гетьман, Васюта Золотаренко — ніжинський полковник,Іван Брюховецький -кошовий -гетьман Запо­розької Січі,

московський князь Гагін,Кирило Тур - запорозький козак, курінний отаман

полковник і панотець Шрам (справжнє прізвище Чепурний),Петро Шраменко - його син,Михайло Черевань -колишній козак, господар хутора,Меланія-дружина Михайла Череваня і доч­ка Леся. Божий Чоловік, Матвій Гвинтовка,Вуяхевич.

3.Впізнай героя за цитатою(письмово):

-         «Як треба рятувати Україну, байдуже мені і літа, і рани»

-          «Моя хата скраю, я нічого не знаю»

-         «На Запоріжжі воля ніколи не вмирала, давні звичаї ніколи не забувались» 

-         « Молода, батьку, знайшлась би й  друга, Кирила Тура другого не буде»

-        - « Коли таке лихо сталося через мою Лесю… Везіть пана Петра до нас у Хмарище. Не будемо ночей досипати, а вже його на ноги поставимо»

-«Будь мені за рідну сестру. Не судив нам бог жить із тобою….я довіку не перестану тебе любити, як свою душу»
4. Подивіться відео до уроку,запишіть нову для вас інформацію

https://www.youtube.com/watch?v=cNnJkCDq8aY 


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконайте  два завдання на вибір

Поставте себе на місце героїв  і змоделюйте  можливі варіанти розвитку подій

-Якби я був Якимом Сомком…( Програма щодо устрою, кордонів, судів тощо)

-Якби я був радником гетьмана  Сомка…( Поради щодо підготовки виборів, ставлення до різних верств населення, можлива поведінка в разі поразки).

-Якби переміг Сомко…

-Якби мене тоді обрали гетьманом України…

РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 24.04.

 


19.04.2022рік (вівторок)
Українська література

ВІТАЮ! Сьогодні на уроці ми продовжимо з вами знайомитися з першим україномовним історичним романом «Чорна рада» П.Куліша, з’ясуємо історичну основу твору і пояснимо його назву.

Тема уроку : ««Чорна рада» П. Куліша - перший  україномовний історичний роман. Походження його назви. Історична основа й авторська уява»

1.Робота в зошиті(число,класна робота)
Перевір себе!(дай письмову відповідь на запитання)
1)Коли відбуваються події у творі ?

2)Яким епізодом розпочинається «Чорна рада»?
3)Які дві сюжетні лінії показано в романі?

4)Чому роман називають історичним?

5)На основі яких підстав твір «Чорна рада» вважають романом – хронікою?
Запишіть і запам’ятайте!

Походження назви роману

«Чорна рада» - перший український історичний роман, написаний 1857 року. Існують наступні версії, які пояснюють назву роману П. Куліша.  Ніжинська рада 27- 28 червня 1663 була названа чорною, бо в ній уперше в українській історії брала участь біднота( чернь). Інша версія пов’язана  з багатозначністю слова чорна.  Це слово в українській історії часто вживається у значенні підла, незаконна, злочинна.( Наприклад, фразеологізм чорна душа  означає підступну, безсердечну, вкрай невдячну, зрадливу людину). В історії України  чорними називали ті ради, наслідком яких було не демократичне волевиявлення, а державний переворот. Ніжинська рада – одна з них.

  Історична основа й авторська уява

Усіх персонажів умовно можна поділити на дві групи. Це реальні історичні постаті діячів доби Руїни Яким Сомко, Іван Брюховецький, Василь Золотаренко, Михайло Вуяхевич, князь Данило Великогагін( у романі – Гагін). Інша група створена  уявою автора, здебільшого це романтичні образи, переважно представники простого люду, козацтва( родина Череванів – Михайло, Мелася, Леся; полковник Шрам, Петро, Кирило Тур).

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1)Знати конспект уроку.
2)Скласти(самостійно) 6 тестових завдань за змістом роману «Чорна рада» П.Куліша.

РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 21.04.



18.04.2022 рік(понеділок)

Українська мова
Любі діти!

                 Сьогоднішній урок навчить вас:

визначати складні речення з різними видами зв’язку;
складати  схеми таких складних речень;

відновлювати складні синтаксичні конструкції відповідно до комунікативного завдання.
Тема уроку : «Складні речення з різними видами зв’язку. Тренувальні вправи»
1. Робота в зошиті

Вісімнадцяте квітня
Класна робота
Тренувальні вправи

2. Пригадайте правило
Складне речення, що поєднує в собі три і більше частин (компонентів), з'єднаних за допомогою різних видів сполучникового (сурядного і підрядного) та безсполучникового зв'язку, називається складним реченням з різними видами зв’язку.

Комбінації типів зв’язку можуть бути різними і поєднувати різну кількість частин-компонентів:

В людині велике завжди поєднується з дрібним, і думки ті схожі на свіжий пом'ялий обмолот, де  разом лежать зерно і полова (М Стельмах) – сурядний і підрядний зв.

Між частинами складного речення з різними видами зв'язку розділові знаки ставляться за загальними правилами.
Складні речення з різними видами зв'язку ще називають складними синтаксичними  конструкціями або ССК.

3.Виконайте вправи
І. Записати складні синтаксичні конструкції. Розставити розділові знаки.
Виділити засоби зв’язку в них. Указати  тип зв'язку між частинами складних речень.  

1. Щастя подібно метелику __ чим більше ловиш його __ тим більше воно вислизає __ але якщо ви перенесете свою увагу на інші речі__ воно прийде і тихенько сяде вам на плече. 2. Людина __ що живе для себе __ не може бути щасливою__ живи завжди для інших і будеш щасливою. 3. Якщо ви хочете __ щоб життя посміхалося вам__ подаруйте йому спочатку свій гарний настрій. 4. Щастя   __ як здоров'я ___  його не помічаєш ___ значить воно є.        

ІІ. Встановити відповідність, записати речення, визначити їх вид.

1.Треба слову мудрості додати

а) той і собі його має

2. Щастя знає

б) те й минає

3. Не родись красивою

в) а нещастя повертає

4. Щастя має ноги

г) кого шукає

5. Хто людям добра бажає

д) щоб уміло душу звеселяти

6. Щастя розум одбирає

е) а родись щасливою

7. Що буває

є) коли на своєму місці

8. Людина щаслива,

ж) а біда роги

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
-повторіть правило;

-складіть речення за схемами
1. […],  […] : […], і […].

2. […], […], і […].

3. […], (що), […], як (…).

4. […], […], […] і […].

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 22.04.





15.04.2022рік(пятниця)

Українська література

ДІТИ!Сьогодні на уроці ви познайомитеся з чудовим письменником,першим українським професійним літературним критиком і з його романом «Чорна рада»

 Тема уроку: «П.Куліш.Біографія.Роман «Чорна рада»»
1.Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)
2.Подивіться відео,запишіть у зошит нову інформацію
https://www.youtube.com/watch?v=6QFGWxaXGd4
3. Робота з підручником

-прочитайте,законспектуйте стор.250-253;

-запишіть терміни(історичний роман,роман-хроніка) стор.254.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
-знати конспект;

-прочитайте роман П.Куліша «Чорна рада»


РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 19.04.


 

12.04.2022рік(вівторок)
Українська література 
Шановні учні та учениці!

Сьогодні у нас узагальнюючий урок за творчістю Т.Шевченка.

Тема уроку : «Світова велич українського письменника»
1.Робота в зошиті(число,класна робота,тема)
Перевір себе!
(дай письмову відповідь на питання стор.248 (4-7,9-11))
2.Робота з підручником
-прочитати і законспектувати стор.249
Домашнє завдання
1)Повторити вивчені у 9 класі твори Т.Шевченка.
2)Пройдіть тест за творчістю українського письменника

Код доступу 3190619
використовуйте цей код,
відкривши посилання

join.naurok.ua

Роботу виконайте до 14.04.

 

11.04.2022 рік(понеділок)
Українська мова

ВІТАЮ ВАС!

Сьогодні на уроці ми ознайомимося зі складними реченнями,які мають різні види зв’язку:сполучниковий(сурядний та підрядний) і безсполучниковий.

ТЕМА УРОКУ: «Складні речення з різними видами зв’язку»

1. Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)
2. Подивіться відео до уроку,запам’ятайте інформацію, виконайте вправу-дослідження з відео

https://www.youtube.com/watch?v=GrskBGWUwx0
3.Робота з підручником

- опрацюйте теоретичний матеріал підручника(П.29)

- виконайте тренувальну вправу 323.
ЗАПАМ
ЯТАЙТЕ!

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1)
Знати П.29.
2) Складіть і запишіть чотири речення з різними видами зв’язку: з сурядним і підрядним, з сурядним і безсполучниковим, з підрядним і безсполучниковим, з сурядним, підрядним і безсполучниковим.

РОБОТУ НАДІШЛІТЬ МЕНІ НА ПОШТУ ДО 14.04.


08.04.2022рік(п’ятниця)
Українська література

ВІТАЮ! Сьогодні ми будемо досліджувати ставлення Т. Шевченка до Біблії.

ТЕМА УРОКУ: «Тарас Шевченко і Біблія»
1.Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)
2.Робота з підручником(прочитайте і законспектуйте стор.243-244)
3. Робота в літературознавчому словничку
Псалми-
(від грец. psalmos - пісня; гра на струнному інструменті) - пісні релігійного змісту, створені біблійним царем Давидом.
Псалми широко використовувалися в добу українського бароко, зокрема мандрівними дяками. За мотивами псалмів складалися «духовні вірші» , які входили до репертуару лірників. Вони мали великий вплив на творчість Г. Сковороди («Сад Божественних пісень»). За «сковородинськими псалмами» навчався Т. Шевченко - автор циклу віршів «Давидові псалми» (1845).
 Псалтир з давньоєврейської мови перекладається як «книга хвали».
З Псалтирем Шевченко познайомився ще в дитинстві й уже тоді виявив інтерес до його поетичного боку.  Згадки про зацікавлення Шевченка Біблією восени 1845 р. є в його листуванні та в спогадах сучасників. У листі до А. Г. та Н. Я. Родзянок від 23 жовтня 1845 р. Шевченко писав, що в Миргороді він через хворобу «ни разу еще не выходил из комнаты, и ко всему этому еще нечего читать. Если бы не Библия, то можно бы с ума сойти...»
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
-знати конспект;
-прочитати Т.Шеченко « Ісаія.Глава 35»;
-виконай тестові завдання стор.248.

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 10.04.


05.04.2022 рік (вівторок)

Українська література

 Сьогодні на уроці ми розкриємо особливості лірики Т.Шевченка періоду арешту й заслання на прикладі  поезії «Доля».

Тема уроку: «Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання.Поезії «Доля»»

1.Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)
2. Подивіться відео до уроку,запишіть інформацію з відео

https://www.youtube.com/watch?v=jRo9DZiaCrI

3.Робота з підручником
- прочитайте і законспектуйте стор.239-240;
- дайте усну відповідь на запитання стор.243(8-10)
4. Робота у літературознавчому словничку (запишіть літературні  поняття стор.241)
Запишіть і запам’ятайте!!!

               «Доля»

         Тема: розповідь поета про власну життєву долю, яка не лукавила до митця.

          Ідея: возвеличення долі, яка супроводжувала Т. Шевченка впродовж всього його життя.

         Основна думка: «Учись, серденько, колись / З нас будуть люде»; «Слава — заповідь моя».

        Жанр: філософська лірика.

        Віршовий розмір: ямб.

         Художні особливості твору

Повтори: «дальше, дальше», «слава …слава».

Звертання: «учися, серденько…», «ходімо ж, доленько моя», «мій друже вбогий, нелукавий!»

Риторичне запитання: «Які з нас люде?»

Риторичні оклики: «Та дарма!», «Ходімо ж, доленько моя!»,

«Мій друже вбогий, нелукавий!»

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

-знати конспект;
-вивчити вірш Т.Шевченка «Доля» напам
ять

РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 08.04.


04.04.2022 рік(понеділок)
Українська мова

ВІТАЮ!Сьогодні у нас розвиток мовлення,на якому ми будемо формувати поняття про тези,ознайомимося з видами тез та вимогами до складання їх.

Тема уроку: «Розвиток мовлення. Тези прочитаної науково-пізнавальної статті»

1.Робота в зошиті

Четверте квітня
Класна робота
Розвиток мовлення

2.Робота з підручником
1) Опрацюйте статтю стор.196.
2) Ознайомтеся з пам’яткою(вправа 345).
3. Робота з відео
https://www.youtube.com/watch?v=PlQBbF10nWY
- подивіться відео;
- запам’ятайте інформацію;
- ознайомтеся з таблицею;
- прочитайте текст з відео «Чиї ж ми діти?»,визначте тему,основну думку,тип і стиль мовлення(письмово)
4.Запишіть у зошит основні тези тексту.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконайте домашнє завдання з відео


РОБОТУ НАДІШЛІТЬ МЕНІ НА ПОШТУ ДО 07.04.



01.04.2022 рік (п’ятниця)
Українська література
Шановні учні та учениці! Я рада вас вітати на уроці.Сьогодні у вас контрольна робота з теми «Нова українська література» Бажаю успіхів!

1.Робота на окремому аркуші

Перше квітня
Контрольна робота №4 з теми «Нова українська література»(твір)

ОБЕРІТЬ ОДНУ З ТЕМ :
1) «Еволюція жіночого образу у творах Т.Шевченка»
2) «Романтичний тип втілення теми жіночої долі у творчості Т.Шевченка»
3) «Трагедія жінки-матері у творах Т.Шевченка»

2.Напишіть твір
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виконайте усно завдання стор.238(6,11,12)

РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 03.04.


29.03.2022 рік(вівторок)

Українська література
ВІТАЮ!Сьогодні ми продовжимо з вами досліджувати еволюцію жіночого образу у творчості Т.Шевченка,розкриємо трагедію життя жінки з соціальних низів(на прикладі поеми «Наймичка»)

Тема уроку: «Тема жіночої долі у творчості Т.Шевченка. Поема «Наймичка»»
1. Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)
2. Дайте письмову відповідь на питання(за твором Т.Шевченка «Наймичка»)(5б.)

- Чому поема називається «Наймичка», а не «Мати» чи «Ганна»?

- Чому, на вашу думку, Ганна прийшла на хутір лише через рік?Що творилося в її душі протягом цього часу?

- Чим пояснити поведінку наймички: удень піклується про дитину, а ввечері плаче?

-Чому наприкінці життя вона стає такою богомольною?
- Про що свідчить такий факт, що Ганна підкидає дитину багатим господарям?
3.  Подивіться відео до уроку,запишіть і запам’ятайте нову для вас інформацію за планом(4б.):

1)Історія написання «Наймички»
2)Паспорт поеми
3)Композиція поеми
4)Герої твору
https://www.youtube.com/watch?v=AsZNs5o5jss
ЗАПАМЯТАЙТЕ!

У поемі «Наймичка» поет зробив подальший розвиток образу матері-покритки. Хронологічні рамки поеми охоплюють близько тридцяти років. Зумовлено це бажанням автора показати велику любов матері до сина, усвідомлення нею відповідальності за його долю. Ганна — образ багатогранний. Вона постійно страждає, бо її совість обтяжена соромом і ганьбою покритки, трагедією батьків, тривогою за долю сина. Причина трагедії жінки — у спотворених моральних законах суспільства.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Знати конспект.
2.Виконати перше завдання для самоосвіти з відео(3б.)

РОБОТУ ВИКОНАТИ ДО 31.03.

28.03.2022 рік (понеділок)
Українська мова

ДІТИ!
Сьогодні ми з вами підготуємося і напишемо контрольну роботу з теми «Безсполучникове складне речення»

1. Пригадайте вивчене вами про безсполучникове складне речення
https://www.youtube.com/watch?v=_cm07Wijhi8

2. Робота з підручником
- повторіть П.25-26,28;

- виконайте усно вправу 306.

3. Робота на окремому аркуші
Двадцять восьме березня
Контрольна робота №4 з мовної теми «Безсполучникове складне речення»(тести)

4.Виконайте контрольну роботу

1. У безсполучниковому складному реченні Придивіться у рідному краї наша мова вкраїнська страждає (Л. Таран-Пономаренко) між його частинами вживається.

А. Кома.

               Б. Крапка з комою.

        В. Двокрапка.
 Г. Тире.

2. Виділіть безсполучникове складне речення.

А. Через єдине невеличке віконце скупо просвічувалось небо, але на горищі було світло. 

Б. Уже відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень і поплив з гір у доли швидкими потоками.

В. Вони ж дурні, вони ж знімали мірку з твоїх принижень –  не з твоєї величі.                  

Г. Єпіфаній слухав щораз то більше впевнену і вірою пройняту мову гетьмана і відчував, як у душі проколюється паросток надії.

3. Знайдіть безсполучникове складне речення з неоднорідними простими реченнями.

А. Відчинив Євген двері і полегшено зітхнув: на ґанкові стояв худий, височенний чоловік у формі поштового службовця .

Б. Над болотами та озерами, в долинах рік стоять тумани, важкі хмари пливуть над селами: і хуторами.

В. Вечорами вже не співали під вербами, дівчата, не витинали гопака гармоністи.             

Г. Десь на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли й галасували діти . 

4. Яке з наведених речень не є складним безсполучниковим?

А. Як заздрю я тій хмарці білій : вона пливе у далечінь між подруг .

Б. Із вирієм кожен із нас тратить багато: то дні молодечі , то спів на шляхах  піскуватих.

В. О серпню мій , як просто й мудро ти стоїш : змішав зелені й жовті віти на  роздоріжжі осені і літа.

Г. Вниз я дивлюся з крутого горба:  казкою простір наповнився дикий.

5. Яке безсполучникове складне речення виражає зіставлення (протиставлення) змісту одного речення зі змістом іншого?

А. Вже й дикі гуси в небі пролітали, вже й лебеді кричали крізь туман.

Б. Кричать сови, спить діброва, зіроньки сіяють, понад шляхом щирицею ховрашки гуляють .

В. Не русалонька блукає - то дівчина ходить .

Г. А вас просив би я зразки ліпити: ви чоловік тямущий і бувалий.

 6.Знайти правильну структурно-семантичну схему речення “ Ми цінуємо барвінок за його “лікарську допомогу” з нього виготовляють ліки від важких хвороб ” (розділові знаки пропущено).

А. [     ][      ]    (одночасність);

Б. [    ] : [    ]  (висновок);

В. [     ]  — [      ]  (протиставлення);

Г. [     ] : [     ]   причина.
7.Кому треба поставити між частинами безсполучникового складного речення в рядку
А.Була б охота знайдеться робота.
Б.Поглянув я на ягнята не мої ягнята
В. Білі мухи налетіли все подвір
я стало біле.
Г.Пахнуть сонцем дині спілі хмелем б
ють меди скажені.
8. Кому треба поставити між частинами безсполучникового складного речення в рядку
А.Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.
Б.Торгуй правдою більше зиску буде.
В. Угорі почало світлішати місяць зійшов.
Г. Хочеш їсти калачі не сиди на печі.
9. Тире треба поставити між частинами безсполучникового складного речення в рядку
А. Сонце гріє вітер віє з поля на долину.
Б. Друзі розповіли подробиці втеча готувалася давно.
В. Віз ламається чумак розуму набирається.
Г.Усе ясно великого бажання навчатися ти не маєш.

10. Зробити синтаксичний розбір речення (розділові знаки попущені).

    І мріється з маленького дитяти  з літами виросте палкий співець.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконайте завдання для самоконтролю(стор.178)

РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 30.03.


25.03.2022 рік (п’ятниця)
Українська література

ШАНОВНІ УЧНІ ТА УЧЕНИЦІ!Сьогодні у нас самостійна робота за вивченими творами Т.Шевченка.
1.Повторіть твори Т. Шевченка («Гайдамаки»,«Кавказ», «До Основ
яненка»,«Причинна»,«І мертвим,і живим,і ненародженим …»,«Катерина»)
1. Робота в зошиті
Двадцять п’яте березня
Класна робота
Самостійна робота

2. Виконайте самостійну роботу
І.Пройдіть тест

1. Дівчина з балади ,,Причинна"  «сумує, воркує, білим світом нудить», наче:

а) ластівка; б) синичка; в) голубка; г) солов’їха.

2.  Русалки балади ,,Причинна"   знову поверталися до води, коли:

а) загавкав собака;

б) піднявся вітер і розпочався дощ;

в) закукурікали півні;

г) закувала зозуленька.

3. Народ поважає Основ’яненка у творі «До Основ’яненка» за те, що він:

а) міг яскраво відтворити картини природи рідного краю;

б) надавав матеріальну допомогу бідноті;

в) мав співучий голос;

г) із захопленням розповідав цікаві пригоди і бувальщини.

4. Описуючи гори Кавказу(,,Кавказ") , поет звертає увагу читача на те, що вони:  а) надто високі; б) засіяні горем; в) дуже старі; г) дивують своєю красою.

5. Визначте, кому адресоване послання Т. Шевченка «І мертвим, і живим…».

А Українським кріпакам;                        

Б ліберальному панству;

В царському уряду;                                 

Г літераторам різних напрямків.

6.Свій твір «Гайдамаки» письменник присвятив людині, яка безпосередньо брала участь у його викупі з кріпацтва( розділ «Передмова») :

А) В. Григоровичу;               Б) К. Брюллову;

В) В. Жуковському;              Г) І. Сошенку.

ІІ. Продовжіть речення
1. Поема «Катерина» розповідає про трагічну долю…
2. У розпачі Катерина скоює страшний гріх…
3. «Катерина» присвячена… на пам'ять про…
 4.  У ІІІ частині «І мертвим,і живим,і ненародженим…» мова йде про…

                ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитайте  твір «Наймичка» Т.Шевченка
РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 28.03.

22.03.2022 рік (вівторок)
Українська література)

ВІТАЮ! Сьогодні на уроці ви познайомитеся з поемою Т.Шевченка «Катерина»,за допомогою послідовно-цілісного аналізу розкриєте  долю жінки-матері .

ТЕМА УРОКУ: « Мотив жіночої долі у творі Т.Шевченка «Катерина»»
1. Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)
2. Прослухайте аудіо книгу (Т.Шевченко «Катерина»)
https://www.youtube.com/watch?v=ulB4YSGDwgg

3. Подивіться відео до уроку,запишіть аналіз поеми(6б.)
https://www.youtube.com/watch?v=AGBZ-3LgB0Y

4.Робота з підручником

-законспектуйте стор.234(3б.)

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1)Знати конспект.
2) Прочитайте поему «Катерина» Т.Шевченка.
3) Скласти сенкан до слова –мати- (Катерина)(3б.)

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 24.03.

 21.03. 2022 рік (понеділок)

Українська мова

ДІТИ! Вітаю вас на уроці української мови. Сьогодні ми  повторимо з вами  вивчене про безсполучникове складне речення і попрактикуємось   у синтаксичному розборі безсполучникових складних речень.
ТЕМА УРОКУ : «Синтаксичний розбір складного безсполучникового речення»
1.Робота в зошиті (число,класна робота,тема уроку)

2. Подивіться відео і пригадайте вивчене  про безсполучникове складне речення

https://www.youtube.com/watch?v=JMyJE3cpRDI

3. Робота з підручником
- опрацюйте стор.175-176;
- виконайте вправу 314(5б.)
4. Подивіться відео до уроку
,виконайте завдання з відео(4б.)
https://www.youtube.com/watch?v=mGFZlUKf-no
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- знати схему синтаксичного розбору складного безсполучникового речення;
- зробіть письмовий синтаксичний розбір речення(3б.)

Вітер з гаєм розмовляє,шепче з осокою,пливе човен по Дунаю один за водою.

РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 25.03.


18.03.2022 рік(п’ятниця)
Українська література

Шановні діти!

Сьогодні на уроці ви  ознайомитеся з ідейно-художнім  змістом  твору    Т. Шевченка «І мертвим ,і живим,і ненародженим…» і з’ясуєте історичні передумови його виникнення.
ТЕМА УРОКУ: « Т.Шевченко « І мертвим,і живим,і ненародженим…». Ідейно-художній зміст твору»
1.Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)

2. Прослухайте Послання Т.Шевченка « І мертвим,і живим,і ненародженим…» і дайте письмову  відповідь на запитання:

https://www.youtube.com/watch?v=aOaUHgbdhr0

- Кого письменник називає земляками?

- Який можна отримати врожай на землі «засіяної лихом»? Що мав на увазі поет, так висловлюючись?

- Чому письменник критично ставиться до тих, хто прагне залишити рідну землю і виїхати за кордон?

- Кого поет називає «незрячими братами, гречкосіями»? Чим викликана така думка митця?

- Про який суд зазначається у посланні? У зв’язку з чим і над ким він відбуватиметься?

3.Подивіться відео до уроку і запишіть нову для вас інформацію
https://www.youtube.com/watch?v=DWmhzmyJIYA

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Знати конспект.
2. Вивчити напам
ять уривок з поеми Тараса Шевченка(від початку  до слів «Ох,
якби те сталось,щоб ви не вертались…»


РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 20.03.


15.03.2022 (вівторок)
Українська література

 ВІТАЮ!
Сьогодні на уроці ми з вами опрацюємо поему Тараса Шевченка «Кавказ». Поему, що була створена під враженнями від тогочасної політики та особистої втрати Тарасом Шевченком вірного друга, якому, власне, він і присвятив цей твір.

Тема уроку: « Т.Г.Шевченко. «Кавказ»-відгук на тогочасну загарбницьку політику»

І.Робота у зошиті (число,класна робота,тема уроку)
ІІ.Робота з підручником

- пригадайте поему Т.Шевченка «Кавказ» (стор.209-214) і пройдіть тест (3б.)
1. «Ненагодованою і голою» в поемі є:
  
а) мудрість людська; б) ріка зі сльозами і кров’ю муштрованих; в) хмара за гора-
      ми; г) сердешна воля.
2. Поему "Кавказ" Т.Г.Шевченко присвятив:
     а
) В.Григоровичу; б) В.Жуковському; в) К.Брюллову; г)Якову де Бальмену ;
3. Описуючи гори Кавказу, поет звертає увагу читача на те, що вони:                                                                                                                                                    а)  надто високі; б) засіяні горем; в) дуже старі; г) дивують своєю красою.
4. Поет у творі возвеличує не тільки «лицарів великих», але й:
а) гори Кавказу; б) Бога святого; в) батьків загиблих; г) тогочасну історичну епо ху.
5. Характеризуючи правду, Т. Шевченко обурено проголосив, що вона:                                     а) закута в кайдани; б) кров’ю полита; в) п’яна; г) химерна і підступна.
6. Період творчості Т. Шевченка, до якого належить поема «Кавказ»:
    а) ранньої; б) «Трьох літ»; в) останніх років; г) «У казематі».
- прочитайте статтю підручника стор.214-216,дайте усно відповідь на запитання стор.217.
ІІІ. Подивіться відео до уроку, запишіть у зошит інформацію з відео (7б.)
https://www.youtube.com/watch?v=cw-SAg3PW50

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- знати конспект уроку;
-
визначити художні засоби в уривках поеми (2б.)

1. «..гори…засіяні горем, кровію политі..» -метафора

2. «Воно (серце) знову оживає і сміється знову» - метафора

3. «А сльоз, а крові? Напоїть

Всіх імператорів би стало..» -гіпербола

4. «За кого ж Ти розіп’явся,

Христе, Сине Божий?»- риторичне питання

РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 18.03.

14.03.2022(понеділок)
Українська мова

ДІТИ!

Тема нашого уроку: «Розділові знаки у безсполучниковому складному реченні»

Після цього уроку ви зможете:

визначати  безсполучникові складні речення; його основні ознаки, смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення;

правильно ставити розділові знаки між частинами безсполучникового складного речення й обґрунтувати їх;

правильно інтонувати безсполучникові складні речення.
1.Робота в зошиті(число,класна робота,тема уроку)

2.Робота з підручником
- опрацюйте П.27-28;
- проскануйте
 QR-код
(підручник,стор.172,174),опрацюйте матеріал;
- виконайте усно вправу 303(І).

3. Подивіться відео,запишіть у зошит почуте,виконайте  письмово завдання з відео (6б.)
https://www.youtube.com/watch?v=hINKHMwoCJs

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- знати правило про розділові знаки у безсполучниковому складному реченні;
- виконайте  інтерактивну вправу «Вірю – не вірю» (6б.)

     1. Якщо частини БСР виражають одночасність або послідовність дій, то між ними ставиться кома  

     2. Якщо друге речення виражає причину того, про що говориться у першому, то між ними ставиться тире
     3. Якщо частини БСР менш пов’язані за змістом дуже поширені, а в середині є уже коми, то ставиться крапка з комою

     4. Коли перше речення вказує на умову того, про що  говориться у другому, то ставиться тире

     5. Якщо друга частина БСР розкриває, пояснює, доповнює зміст першої, то ставиться кома
     6. Коли зміст одного речення протиставляється змістові другого, то ставиться         тире  

РОБОТУ НАДІШЛІТЬ ДО 18.03.2022




25.02.2022(п'ятниця)
Українська література

ШАНОВНІ УЧНІ ТА УЧЕНИЦІ!
Сьогодні на уроці ви перевірите свої знання відповівши на питання бліц-диктанту за  прочитаними  творами Т.Шевченка

1.Бліц-диктант  за баладою «Причинна»

     Що означає слово «причинна»?
    
Де блудила дівчина нічної пори?

     Скільки часу пройшло від моменту розлуки дівчини з козаком?
    
Чи є рідня в дівчини?

     Щоб зробила дівчина, якби мала орлині крила?
    
Назви яких річок згадуються в баладі?

     Де чекали русалки дівчину?

     Що русалки зробили з нещасною дівчиною?

     Хто злякав русалок, що вони шелеснули у воду

     Хто козакові віщував нещастя?

     Що зробив козак, коли побачив свою кохану мертвою?

     Що посадили люди біля могил козака й дівчини?


      2.Бліц-диктант  за поемою «Гайдамаки»

Яку композицію має поема «Гайдамаки»?

Скільки сюжетних ліній у поемі?

Кому Тарас Шевченко присвятив поему «Гайдамаки»?

Куди за наказом жида вирушив Ярема?

Кого з героїв поеми поет називає «орлом сизокрилим»?

Про якого героя поеми ці рядки: «Сирота… сирота убогий: / Ні сестри, ні брата, нікого нема»?

Що означало прізвище «Галайда»?

Хто з героїв поеми запропонував І. Гонті зарізати своїх дітей?

Як загинув батько Оксани?
Куди відвіз Ярема Оксану, визволивши її з неволі?

Чому Іван Гонта змушений був покарати своїх дітей?

За що Тарас Шевченко був вдячний своєму дідові? 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитайте поему "Кавказ" Т.Шевченка

РОБОТУ ВИКОНАЙТЕ ДО 28.02.2022




 












 

Немає коментарів:

Дописати коментар